• Athens Photo World 2019 :Aφιερωμένο στο έργο και τη μνήμη του Γιάννη Μπεχράκη

    Athens Photo World 2019 :Aφιερωμένο στο έργο και τη μνήμη του Γιάννη Μπεχράκη

  • Κυριάκος Μητσοτάκης: Από τα πρώτα Νομοσχέδια η ψήφος των Αποδήμων

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Από τα πρώτα Νομοσχέδια η ψήφος των Αποδήμων

  •  The PanHellenic Scholarship Foundation Prepares for  2019 Alumni Weekend from June 14 – June 16

    The PanHellenic Scholarship Foundation Prepares for 2019 Alumni Weekend from June 14 – June 16

  • Αντώνης Συκάρης: Ο άνθρωπος που ανέβασε την ελληνική σημαία στις ψηλότερες κορυφές της γης

    Αντώνης Συκάρης: Ο άνθρωπος που ανέβασε την ελληνική σημαία στις ψηλότερες κορυφές της γης

  • Οι Έλληνες. Από τον Αγαμέμνονα, στον Μέγα Αλέξανδρο, στη Ν. Κορέα

    Οι Έλληνες. Από τον Αγαμέμνονα, στον Μέγα Αλέξανδρο, στη Ν. Κορέα

  • ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ-ΞΕΝΑΓΗΣΗ στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΟΙΚΙΑ της ΜΟΣΧΑΣ  στις 15 Ιουνίου

    ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ-ΞΕΝΑΓΗΣΗ στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΟΙΚΙΑ της ΜΟΣΧΑΣ στις 15 Ιουνίου

  • Ο Έλληνας  επιστήμονας της διασποράς που ανακαλύψε πως μπορούν να αναπνέουν οι αστροναύτες στον Άρη

    Ο Έλληνας επιστήμονας της διασποράς που ανακαλύψε πως μπορούν να αναπνέουν οι αστροναύτες στον Άρη

  • Hellenic Cadastre issues an infogram with easy steps to register Greek property

    Hellenic Cadastre issues an infogram with easy steps to register Greek property

  • Από το Brain Drain στο Brain Regain : Πρωτοβουλία για να επιστρέψουν στην Ελλάδα οι Έλληνες επιστήμονες που έφυγαν στο εξωτερικό λόγω της κρίσης

    Από το Brain Drain στο Brain Regain : Πρωτοβουλία για να επιστρέψουν στην Ελλάδα οι Έλληνες επιστήμονες που έφυγαν στο εξωτερικό λόγω της κρίσης

  •  A

    A"WITHOUT COMPASS? XΩΡΙΣ ΠΥΞΙΔΑ; 30+... Steps for Europe * Βήματα για την Ευρώπη"

  • ΕΚΤ: Σχεδόν έξι στους δέκα Έλληνες επιστήμονες εξωτερικού θα ήθελαν να γυρίσουν

    ΕΚΤ: Σχεδόν έξι στους δέκα Έλληνες επιστήμονες εξωτερικού θα ήθελαν να γυρίσουν

  • Ποιες είναι οι φορολογικές υποχρεώσεις των κατοίκων του εξωτερικού

    Ποιες είναι οι φορολογικές υποχρεώσεις των κατοίκων του εξωτερικού

  • Greek diaspora to get dedicated website to sell their property back home

    Greek diaspora to get dedicated website to sell their property back home

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Διθύραμβοι BBC για την αρχαία ελληνική τέχνη: Οταν ο Παρθενώνας είχε εκθαμβωτικά χρώματα

parthenonas xrom bbc 250Ως γλυπτά που καλύπτονταν από μία έκρηξη χρώματος και φανταχτερής διακόσμησης περιγράφει σε άρθρο του το BBC τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Το κείμενο υπογράφει η Ναταλί Χέινς η οποία τονίζει πως «έχουμε φανταστεί τον αρχαίο κόσμο

λάθος». Αρχικά, παίρνει αφορμή από τον Βικτωριανό ζωγράφο Lawrence Alma-Tadema ο οποίος χρωματίζει, σε έργο του, τον Παρθενώνα, ενώ μέσα στο κείμενό της αναφέρει πως αρχαιολόγοι μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν υπεριώδες φως για να «διαβάσουν» το χρώμα σε αγάλματα που δεν διατηρούν εμφανή σημάδια της διακόσμησής τους.

parthenonas xrom bbc syon syloΗ δημοσιογράφος αναφέρεται επίσης στην ιστοσελίδα του Μουσείου της Ακρόπολης που ενθαρρύνει τους επισκέπτες του να διακοσμήσουν με χρώματα και να δώσουν τις δικές τους εκδοχές για το πώς ήταν αρχικά τα αγάλματα.

Ακολουθεί ολόκληρο το ρεπορτάζ του BBC με τίτλο «Όταν ο Παρθενώνας είχε εκθαμβωτικά χρώματα»

« Όταν ο Βικτωριανός ζωγράφος Lawrence Alma-Tadema παρουσίασε για πρώτη φορά το έργο του «Ο Φειδίας δείχνει τη ζωφόρο του Παρθενώνα στους φίλους του», πρέπει να υπήρξε μία ευχάριστη «κυκλικότητα»: ένας ζωγράφος αποκαλύπτει με υπερηφάνεια τον νέο του πίνακα για έναν γλύπτη που αποκαλύπτει με υπερηφάνεια το νέο γλυπτό του. Ήταν το 1868 και στον σύγχρονο θεατή ο πίνακας φαίνεται αρκετά αθώος.

parthenonas phidias1 syonΟ πίνακας του Λόρενς Άλμα-Ταντέμα «Ο Φειδίας δείχνει την ζωφόρο του Παρθενώνα σε φίλους» (1868) Πηγή: Διθύραμβοι BBC για την αρχαία ελληνική τέχνη: Οταν ο Παρθενώνας είχε εκθαμβωτικά χρώματα | iefimerida.grΟ Φειδίας, ο γλύπτης με το μούσι, στέκεται μπροστά στη Ζωφόρο του Παρθενώνα -τους χαρακτήρες που απεικονίζονται σε αυτή, ανθρώπους αλλά και άλογα, θα μπορούσε να τους μελετήσει λεπτομερώς ο Alma-Tadema στο Βρετανικό Μουσείο.
Αυθεντίες του 5ου αι. στην Αθήνα θαυμάζουν την εξαιρετική δουλειά του γλύπτη: την απεικόνιση των υφασμάτων, το απίστευτο βάθος (σε κάποια σημεία τέσσερα άλογα καλπάζουν το ένα δίπλα στο άλλο μόλις σε μία ή δύο ίντσες μαρμάρου). Οι θεατές μπορεί επίσης να παρατηρήσουν τα σκούρα, όμορφα χρώματα που «ζωντανεύουν» το γλυπτό. Ο Alma-Tadema έκανε μια τολμηρή δήλωση με αυτόν τον πίνακα: το χρώμα είχε χαθεί από τα γλυπτά όταν αυτά παρουσιάστηκαν στο Βρετανικό Μουσείο. Πάνω από δύο χιλιετίες καιρικών φαινομένων και πολέμου είχαν αποχρωματίσει και κάνει λευκό το μάρμαρο.

Από τον 18ο αιώνα και μετά, πολλοί σημαντικοί ιστορικοί τέχνης προτιμούσαν έτσι τα πράγματα: κάποιοι όπως ο Johann Joachim Winckelmann -του οποίου το δίτομο βιβλίο ιστορίας της αρχαίας τέχνης εκδόθηκε το 1764- προτιμούσαν να φαντάζονται τα αρχαία γλυπτά ως μια μία μάζα πανέμορφου, λαμπερού λευκού.

Ο Winckelmann ήταν ένας ιδιαίτερος θαυμαστής των ρωμαϊκών μαρμάρινων αντιγράφων των ελληνικών χάλκινων αγαλμάτων: οι Ρωμαίοι συχνά αντέγραφαν σε μάρμαρο τα ελληνικά πρωτότυπα. [...] Όταν, λοιπόν, ο Alma-Tadema ζωγράφισε τη ζωφόρο του Παρθενώνα και συμπεριέλαβε τη φανταστική εκδοχή του για το χαμένο χρώμα, διάλεγε μία πλευρά σε μία «μάχη» της ιστορίας της τέχνης που εξακολουθεί να μαίνεται μέχρι σήμερα. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι τώρα που αντιμετωπίζουν την ιδέα του ζωγραφισμένου μαρμάρου ή του χαλκού ως προσβολή στην εντύπωση που έχουν για το παρελθόν ως ένα λιτό, χωρίς στολίδια μέρος. Ωστόσο, η αρχαία τέχνη ήταν μία έκρηξη χρώματος και φανταχτερής διακόσμησης.
Ο Φειδίας -ο πιο διάσημος γλύπτης της εποχής του- δημιούργησε επίσης ένα τεράστιο άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου, για να τοποθετηθεί μέσα στον Παρθενώνα. Αν και το άγαλμα έχει καταστραφεί εδώ και πολύ καιρό, έχουμε την περιγραφή του στα γραπτά του αρχαίου ιστορικού, Παυσανία. Μας λέει ότι το άγαλμα ήταν χρυσελεφάντινο: καλυμμένο με χρυσό και ελεφαντόδοντο. Υπάρχει ένα σύγχρονο αντίγραφο του αγάλματος στο Nashville, από τον γλύπτη Alan LeQuire, που σίγουρα αποτυπώνει κάτι από το εντυπωσιακό πρωτότυπο.

Ακόμα και τα μπρούτζινα ξεθώριασαν με το πέρασμα του χρόνου

Ακόμα και τα μπρούντζινα αγάλματα θα ήταν πολύ πιο λαμπερά, από ό,τι υποδηλώνει η σημερινή σκούρα καφέ εμφάνισή τους.
Ο μπρούντζος αποκτά μία επίστρωση με την πάροδο του χρόνου.

parthenonas matia syonEνα υπέροχο ζεύγος ματιών από χαλκό, μάρμαρο, χαλαζία και οψιδιανό, φωτογραφία: Metropolitan museum Πηγή: Διθύραμβοι BBC για την αρχαία ελληνική τέχνη: Οταν ο Παρθενώνας είχε εκθαμβωτικά χρώματα | iefimerida.grΑυτό που βλέπουμε σαν ένα ομοιόμορφο πρασινωπό-καφέ κεφάλι θα ήταν κάποτε γυαλιστερό και πιο ανοιχτόχρωμο, σχεδόν χρυσό. Τα μαλλιά θα ήταν βαμμένα σκούρα και το δέρμα μπορεί να ήταν ζωγραφισμένο επίσης. Οι κόγχες των ματιών των αρχαίων αγαλμάτων είναι συχνά κενές, καθώς τα μάτια δημιουργούνταν ξεχωριστά και χάνονταν με το πέρασμα του χρόνου.

Υπάρχει ένα θαυμάσιο ζευγάρι ελληνικών ματιών στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης, φτιαγμένο από μπρούντζο, μάρμαρο, χαλαζία και οψιδιανό. Οι μπρούντζινες βλεφαρίδες είναι ιδιαίτερα όμορφες, και ίσως λίγο ενοχλητικές.

Αρχαιολόγοι μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν υπεριώδες φως για να «διαβάσουν» το χρώμα σε αγάλματα που δεν διατηρούν εμφανή σημάδια της διακόσμησής τους. Αν και δεν είναι πάντοτε δυνατό να προσδιοριστούν τα ακριβή χρώματα που είχαν χρησιμοποιηθεί, είναι συχνά πιο εύκολο να εντοπιστούν τα σχέδια που είχαν ζωγραφιστεί πάνω στην επιφάνεια ενός αγάλματος.

Τα αγάλματα από τον Ναό της Αφαίας στην Αίγινα είναι ένα τέλειο παράδειγμα.

Τα αγάλματα από το δυτικό αέτωμα του ναού στεγάζονται τώρα στη Γλυπτοθήκη του Μονάχου, όπου ο Γερμανός αρχαιολόγος Vinzenz Brinkmann τα εξέτασε υπό υπεριώδες φως. Το αέτωμα είχε στο κέντρο του την Αθηνά, με την περικεφαλαία της να βρίσκεται κάτω από το υψηλότερο σημείο της οροφής.

Υπό το υπεριώδες φως, μπορούμε τελικά να δούμε την επαναλαμβανόμενη, γεωμετρική διακόσμηση στο σάλι της και το μπροστινό μέρος του μανδύα της. Περαιτέρω, στο κάτω μέρος της κεκλιμένης οροφής, βρισκόταν η φιγούρα ενός τοξότη (ίσως ο Πάρις, γιος του Πρίαμου της Τροίας). Στα χέρια και τα πόδια του, μπορούμε να δούμε τα ίχνη ενός μοτίβου διαμαντιών.
Ο Brinkmann έχει αφιερώσει χρόνια αναπαριστώντας τη διακόσμηση με τα έντονα χρώματα σε αντίγραφα των αγαλμάτων που οι αρχαίοι Έλληνες θα είχαν παντού γύρω τους. Αυτός ο τοξότης είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά: ένα περίπλοκο σχέδιο μπλε, κόκκινων, κίτρινων και πράσινων διαμαντιών αλληλοσυνδέονται, για να δώσουν στον τοξότη περίτεχνες περικνημίδες και μανίκια. Η φαρέτρα του είναι διακοσμημένη με μία παρόμοια παλέτα χρωμάτων, αλλά με ένα ελαφρώς διαφορετικό σχέδιο, σχεδόν σαν φολίδες. Το τόξο είναι βαμμένο κόκκινο και χρυσό, ενώ ακόμη και τα βέλη είναι διακοσμημένα με κόκκινο χρώμα. Ο τοξότης είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά κομμάτια στην έκθεση «Πολύχρωμοι Θεοί» του Brinkmann, η οποία έχει έχει κάνει τον γύρο του κόσμου τα τελευταία 15 χρόνια.

«Ζωντανά» χρώματα

Ο Brinkmann δεν είναι μόνος του στην προσπάθεια να επανεισάγει το χρώμα στην αρχαία γλυπτική. Το Μουσείο Κλασικής Αρχαιολογίας στο Κέιμπριτζ έχει επίσης προσπαθήσει να βάλει χρώματα στις αναδημιουργίες του αρχαίων αγαλμάτων με γύψο. Το πρωτότυπο (πλέον λευκό) άγαλμα «Πεπλοφόρος κόρη» -το άγαλμα μιας νεαρής κοπέλας που φοράει ένα μακρύ φόρεμα με ζώνη στη μέση- βρίσκεται στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα. Το φόρεμα στο αντίγραφο του Κέιμπριτζ είναι ζωγραφισμένο με έντονο κόκκινο χρώμα, με μπλε άκρες και διακοσμητικά από μπλε, πράσινο και λευκό.

parthenonas agal syonΟι αρχαιολόγοι χρησιμοποιούν υπεριώδη ακτινοβολία για να ανιχνεύσουν τα χρώματα στα αγάλματα, φωτογραφία: μουσείο San Francisco Πηγή: Διθύραμβοι BBC για την αρχαία ελληνική τέχνη: Οταν ο Παρθενώνας είχε εκθαμβωτικά χρώματα | iefimerida.grΈχει επίσης αποκτήσει πόδια, που έχουν χαθεί από την αρχική μαρμάρινη έκδοση, καθώς και ένα νέο αριστερό χέρι.

Το ίδιο το Μουσείο της Ακρόπολης προσφέρει επίσης και μια χρωματιστή επιλογή: ενθαρρύνει τους επισκέπτες της ιστοσελίδας του να διακοσμήσουν τις δικές τους εκδοχές του πέπλου, τους επιτρέπει να ερευνήσουν αρχαϊκά χρώματα και να δουν ποια ήταν διαθέσιμα στους ζωγράφους στον αρχαίο κόσμο.

Επιπλέον, οι Έλληνες δεν ήταν οι μόνοι που είχαν ζωγραφισμένα αγάλματα: και οι Ρωμαίοι ήταν εξίσου ενθουσιασμένοι με το να «φωτίζουν» το μάρμαρο τους. Ο Paolo Liverani, από το Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας, δούλεψε ένα πρότζεκτ για την αναδημιουργία του αγάλματος του Αυγούστου της Πρίμα Πόρτα. Το άγαλμα του αυτοκράτορα ανακαλύφθηκε το 1863 και είχε ίχνη του χρώματος που το διακοσμούσε κάποτε. Ένα αντίγραφο του αγάλματος, με την πολυχρωμία του αποκατεστημένη (και, εν μέρει, όπως την φαντάστηκαν), βρίσκεται τώρα στο Μουσείο του Βατικανού. Η διακόσμηση έχει αλλάξει πάρα πολύ σε σχέση με την αρχαία Ελλάδα: το άγαλμα του Αυγούστου χρονολογείται περίπου στο 20 π.Χ. Το προστήθιο της πανοπλίας του Αυγούστου είναι διακοσμημένο όχι με γεωμετρικό σχέδιο, αλλά με φιγούρες. Ο μανδύας του είναι βαθύ κόκκινο, οι άκρες του χιτώνα του είναι έντονο κόκκινο και μπλε.

parthenonas ag asp syonΑγάλματα εξοπλισμένα με ασπίδες και κράνη και μπρούντζο που λάμπει σαν χρυσός, φωτογραφία: Μουσείο Καλών Τεχνών Σαν Φρανσίσκο Πηγή: Διθύραμβοι BBC για την αρχαία ελληνική τέχνη: Οταν ο Παρθενώνας είχε εκθαμβωτικά χρώματα | iefimerida.grΚαι πιο νότια στην Ιταλία, έχουμε έναν από τους καλύτερα διατηρημένους χώρους από τον αρχαίο κόσμο. Το Ερκολάνο (Herculaneum), κοντά στην Πομπηία στον κόλπο της Νάπολης, θάφτηκε στην τέφρα όταν εξερράγη ο Βεζούβιος το 79 μ.Χ. Τα απομεινάρια της πόλης έχουν διατηρηθεί διαφορετικά από αυτά της Πομπηίας, επειδή οι δύο τοποθεσίες έχουν διαφορετική απόσταση από το ηφαίστειο.

Η Πομπηία «χτυπήθηκε» με μεγαλύτερα κομμάτια βράχων, για παράδειγμα, που κατέστρεψαν τους τελευταίους ορόφους των κτιρίων της. Το Ερκολάνο εξακολουθεί να έχει ξύλινα αντικείμενα απανθρακωμένα στη θέση τους, τα οποία είχαν καεί στην Πομπηία.

Το 2009, μια ομάδα επιστημόνων στο Σαουθάμπτον ξεκίνησε τη ψηφιακή αναπαράσταση ενός ζωγραφισμένου αγάλματος μίας τραυματισμένης Αμαζόνας που είχε βρεθεί στο Ερκολάνο.

parthenonas aug syonΠρόπλασμα αγάλματος του Αυγούστου της Πρίμα Πόρτα αριστερά και αποκατεστημένη η πολυχρωμία του, όπως εκτίθεται σήμερα στο Μουσείο του Βατικανού Πηγή: Διθύραμβοι BBC για την αρχαία ελληνική τέχνη: Οταν ο Παρθενώνας είχε εκθαμβωτικά χρώματα | iefimerida.grΈνα μέρος του προσώπου της πολεμίστριας είχε καταστραφεί, αλλά τα κόκκινα μαλλιά της, σγουρά με χωρίστρα στη μέση, ήταν ορατά. Το παγκόσμιο κοινό για την έκθεση «Πολύχρωμοι Θεοί» του Brinkmann έχει αποδείξει σίγουρα ότι υπάρχει μια προτίμηση για σύγχρονες αναπαραστάσεις της λαμπρότητας των αρχαίων αγαλμάτων. Πέρα από οτιδήποτε άλλο, μας υπενθυμίζει πόσο απέχουν οι Ρωμαίοι και οι Έλληνες από εμάς, παρόλο που συχνά φαντάζουν τόσο οικείοι. Τα άσπρα μαρμάρινα αγάλματα ή οι κίονες που χτίσαμε ως φόρο τιμής στους αρχαίους λένε περισσότερα για εμάς -και τον τρόπο που επιλέγουμε να φανταζόμαστε τον αρχαίο κόσμο- απ ' ό,τι για τους ανθρώπους που έζησαν πριν από 2.000 ή περισσότερα χρόνια.

Και ίσως η συζήτηση που είχε διχάσει τον κόσμο της τέχνης για 100 χρόνια, όταν ο Alma-Tadema ζωγράφιζε την δική του έκδοση του Παρθενώνα, μπορεί εν τέλει να παραμεριστεί. Έχοντας συνηθίσει να βλέπουμε τα άγαλμα της αρχαίας Ελλάδας και της Ρώμης σε αστραφτερό λευκό, μπορούμε να τα καταλάβουμε καλύτερα αν θυμόμαστε τα αρχικά τους χρώματα» καταλήγει στο άρθρο της η Ναταλί Χέινς.

Πηγή: iefimerida.gr

Στον κόσμο Ενδιαφέρουν και...διαφέρουν ΙΙ

  • All
  • PERSONALDATA
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • Default
  • Title
  • Date
  • Random
  • Το βραβείο στην κατηγορία του Καλύτερου Προορισμού Οικογενειακών Διακοπών «Star Family Holidays Destination» για το έτος
    Read More
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • Λιγότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν πλέον το Facebook για να διαβάσουν και να συζητήσουν ειδήσεις, καθώς κερδίζουν έδαφος
    Read More
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • Ένας νέος αμερικανικός υπερυπολογιστής με την ονομασία Summit (Κορυφή) κατακτά κυριολεκτικά την... κορυφή των υπερυπολογιστών, καθώς
    Read More
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • Οι άνθρωποι που επιταχύνουν τον ρυθμό με τον οποίο περπατάνε, αυξάνουν και τις πιθανότητές τους να
    Read More
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
  • Το μεγαλύτερο μέρος της βαριάς βιομηχανίας θα μεταφερθεί στο διάστημα, σε άλλους πλανήτες, σε αστεροειδείς και
    Read More
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • Athens is to host the Mediterranean Resort & Hotel Real Estate Forum in October 2018, after the
    Read More
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • Ο νέος Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ αποτελεί τη μεγαλύτερη αλλαγή στην νομοθεσία περί προστασίας
    Read More
    • PERSONALDATA
  • Το 80% της βιομάζας της Γης αποτελούν τα φυτά, το 15% τα βακτήρια και το υπόλοιπο
    Read More
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • Το εισοδηματικό επίπεδο ενός ανθρώπου και ο εγκέφαλός του δεν είναι άσχετα πράγματα - και αυτό δεν
    Read More
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
  • Η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) ανακοίνωσε ότι θα στείλει στον Άρη ένα μικρό αυτόνομο ελικόπτερο, το
    Read More
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
  • Το Facebook αποκαλύπτει 25 σελίδες κατευθυντήριων οδηγιών για το πώς θα αφαιρεί ψευδείς ειδήσεις, αναρτήσεις με
    Read More
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • Καινούριο δήμαρχο έχει εδώ και λίγες μέρες η πόλη Σβέρτε στη Γερμανία, στην άκρη της Κοιλάδας
    Read More
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • Το ξενοδοχείο "Kyrimai" στον Γερολιμένα της Μάνης ψηφίστηκε στη Σαντορίνη ως το πιο ρομαντικό ξενοδοχείο από
    Read More
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • Οι επιστήμονες τρέφουν τις πρώτες βάσιμες ελπίδες ότι θα είναι δυνατό να επιβραδύνουν ή και να
    Read More
    • ΥΓΕΙΑ
  • Ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη ενός καθολικού τεστ αίματος που θα ανιχνεύει όλους τους καρκίνους,
    Read More
    • ΥΓΕΙΑ
  • Επιτυχείς ήταν οι πρώτες δοκιμές ενός «μίνι» πυρηνικού αντιδραστήρα, που δοκίμασε η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA)
    Read More
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ

OΜΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ *LINKS

NΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ   http://neoskosmos.com

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ   http://diaspora-grecque.com

THE PANHELLENIC POST    http://www.panhellenicpost.com

HELLENIC NEWS OF AMERICA    https://hellenicnews.com/

OMOGENEIA MAGAZINE  www.omogeneia.gr , www.omogeneia.info

ΠΑΤΡΙΔΕΣ   http://patrides.com/

NEWSVILLE   http://www.newsville.be/

SOFIA TIMES MAGAZINE: www.sofiatimes.com

GreekTV. com

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΝΩΜΗ   www.elliniki-gnomi.eu/

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σας καλωσορίζουμε στο ανανεωμένο site μας. Η υπηρεσία του ΝΕWSLETTER πρόκειται να λειτουργήσει σύντομα για να δεχθεί την εγγραφή σας.Μείνετε συντονισμένοι εδώ  *** www.omogeneia.gr / www.omogeneia.info

ommepress@yahoo.fr

ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΜΑΣ είπαν


  • faviicom100 
    Eλένη Παρασκευοπούλου

    "Το OMOGENEIA MAGAZINE είναι μια έγκυρη πηγή ενημέρωσης για μας τους αποδήμους,
    από κάθε άποψη. Σας ευχαριστούμε..."





                                      

  • faviicom100
    Νίκος Σταματίου
     
     "Παρακολουθώ με ενδιαφέρον την πορεία του ομογενειακού μας περιοδικού και θέλω να τους ευχηθώ καλό κουράγιο για τις ανεκτίμητες υπηρεσίες που μας προσφέρει με την σωστή ενημέρωσή μας..."

  • faviicom100
    'Ιωάννα Καραδήμου

      " 'Εχει γίνει πλέον μια ευχάριστη συνήθεια να ανοίγω κάθε μέρα, πρώτα την ιστοσελίδα σας. Είναι σημαντικό για μας να μαθαίνουμε σωστά για τα τεκταινόμενα στη χώρα μας και όχι μόνο"