Η Βόρεια Ελλάδα στο ρυθμό του τελευταίου τριημέρου της Αποκριάς

Βίντεο από τον εμβολισμό του «Γαύδος» από την τουρκική ακταιωρό

H εθνική αξιοπρέπεια των Ελλήνων αξίζει περισσότερο από δύο πινακίδες

Στοιχεία σοκ: 291 περιστατικά με πυροβολισμούς σε σχολεία των ΗΠΑ, από το 2013

Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ : 61 ΧΡΟΝΙΑ «ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ» KAI EINAI MONO H AΡXH!

Ακίνητα: Τι ισχύει με τους φόρους κληρονομιάς και μεταβιβάσεις

Φως στα «παιχνίδια πολέμου» των βακτηρίων έριξε Ελληνίδα της διασποράς

Τι αναφέρει το Σύνταγμα των Σκοπίων για «μακεδονική» γλώσσα και ιθαγένεια -Αλυτρωτισμός και διεκδικήσεις

Κωνσταντίνος Δασκαλάκης: Ο 37χρονος Κρητικός-ιδιοφυΐα που έλυσε άλυτο επί 60 χρόνια μαθηματικό γρίφο

Διατροφή

Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο βοηθά στη διατήρηση της μνήμης – Προστατεύει από Αλτσχάιμερ

olive oil 250Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, βασικό συστατικό της Μεσογειακής διατροφής, βοηθά στη διατήρηση της μνήμης και της μαθησιακής ικανότητας, ενώ μειώνει τις παθολογοανατομικές αλλοιώσεις στον

εγκέφαλο, οι οποίες αποτελούν το «σήμα κατατεθέν» της νόσου Αλτσχάιμερ.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας αμερικανικής επιστημονικής έρευνας που έγινε σε πειραματόζωα (ποντίκια), τα οποία είχαν τροποποιηθεί έτσι ώστε να εμφανίζουν μετά από μία ηλικία τα δύο βασικά χαρακτηριστικά της νευροεκφυλιστικής νόσου: τις πλάκες της πρωτεΐνης βήτα αμυλοειδούς και τους νευροϊνιδιακούς θυσάνους της πρωτεΐνης ταυ.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Τεμπλ της Φιλαδέλφεια, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντομένικο Πράτικο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό νευρολογίας «Annals of Clinical and Translational Neurology», χώρισαν τα πειραματόζωα σε δύο ομάδες: η μία έκανε διατροφή που περιείχε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και η άλλη όχι. Το ελαιόλαδο εισήχθη στη διατροφή της πρώτης ομάδας, όταν τα ποντίκια ήσαν έξι μηνών και δεν είχαν ακόμη εκδηλώσει συμπτώματα παρόμοια με το Αλτσχάιμερ.

Τα τεστ μνήμης και μάθησης που έγιναν στην ηλικία των εννέα και των 12 μηνών, έδειξαν ότι τα ποντίκια, που είχαν επί μήνες καταναλώσει ελεαιόλαδο, είχαν πολύ καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα. Η μελέτη των εγκεφαλικών ιστών που έγινε στη συνέχεια, αποκάλυψε δραματικές διαφορές στην εμφάνιση και λειτουργία των νευρώνων.

Ιδίως οι συνδέσεις μεταξύ των νευρώνων, οι συνάψεις, ήσαν πολύ καλύτερα διατηρημένες στα ζώα που είχαν φάει πολύ ελαιόλαδο. Ακόμη ο εγκέφαλός τους εμφάνιζε πολύ μικρότερα επίπεδα πλακών αμυλοειδούς και θυσάνων.

Οι ερευνητές σκοπεύουν να εισάγουν έξτρα παρθένο ελαιόλαδο στη διατροφή τρωκτικών ηλικίας 12 μηνών, που θα έχουν πλέον εμφανίσει σημάδια άνοιας και Αλτσχάιμερ, για να δουν κατά πόσο είναι δυνατό με αυτό τον τρόπο να σταματήσουν τη νευροεκφύλιση ή και να την αναστρέψουν.

«Βρήκαμε ότι το ελαιόλαδο όχι μόνο μειώνει την φλεγμονή στον εγκέφαλο, αλλά -πράγμα ακόμη πιο σημαντικό- ενεργοποιεί τη διαδικασία της αυτοφαγίας», δήλωσε ο Πράτικο. Μέσω της αυτοφαγίας, τα κύτταρα αυτοκαθαρίζονται από τις τοξίνες και από άλλα άχρηστα υλικά, μεταξύ άλλων από τις πλάκες του βήτα-αμυλοειδούς και τους θυσάνους της ταυ πρωτεΐνης.

• ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • Η Ρωσική Διαστημική Υπηρεσία Roskosmos, στο πλαίσιο ενός μεγαλεπήβολου διαστημικού προγράμματος, προγραμματίζει να εκτοξεύσει 150 δορυφόρους
  • Σύμφωνο συνεργασίας για την ενίσχυση του Τουρισμού Υγείας στην Ελλάδα και την αξιοποίηση των δομών της
  • Μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει τη μετατροπή μιας φωτογραφίας «σέλφι» σε τρισδιάστατο (3D) ομόιωμα, ανέπτυξαν δύο
  • Παράνομες και παραπλανητικές πρακτικές μέσω facebook από προφίλ που εμφανίζονται ως προμηθευτές και καλούν τους καταναλωτές
  • Ανησυχία προκαλεί η είδηση ότι οι ασύρματες συνδέσεις των οικιακών και επαγγελματικών δικτύων Wi-Fi σε όλο
  • Βρετανική εταιρεία real estate δίνει ετήσιο μισθό 225.800 ευρώ και μάλιστα αφορολόγητα για εργασία στο Ντουμπάι.
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Εφαρμογές μηνυμάτων ειδικές για παιδιά, υπολογιστές στα σχολεία: οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, όπως το Facebook και
  • Σε μια ημέρα αφιερωμένη στη μουσική της εξορίας, του πόνου, αλλά και της αγάπης, το Φεστιβάλ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • Κάθε χρόνο οι συντάκτες του Science καταρτίζουν τη λίστα με τα σημαντικότερα επιστημονικά επιτεύγματα της χρονιάς
  • Eρευνητές της Google, σε συνεργασία με άλλους ειδικούς κυβερνοασφάλειας, ανακοίνωσαν ότι εντόπισαν δύο σοβαρά κενά ασφαλείας
  • Σας ενημερώνουμε ότι στην Πρώτη Σερρών του Δήμου Αμφίπολης, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του Ν.
    • ΠΑΙΔΕΙΑ