• Δηλώστε Τώρα ή Διορθώστε Το Κτηματολόγιο Στην Αθήνα

    Δηλώστε Τώρα ή Διορθώστε Το Κτηματολόγιο Στην Αθήνα

  • Συγκλονιστικές ιστορίες των πρώτων Ελλήνων της Αμερικής

    Συγκλονιστικές ιστορίες των πρώτων Ελλήνων της Αμερικής

  • Coronavirus and military obligations: Regulations for Greeks abroad

  • Η Ελλάδα στο top 3 των προορισμών της Μεσογείου μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών

    Η Ελλάδα στο top 3 των προορισμών της Μεσογείου μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών

  • 27ο Συνέδριο των Ελλήνων εκπαιδευτικών Ευρώπης. Υπό την αιγίδα της Ε.Ε :  Ο Αντιπ/δος της  Ε.Ε.  κ. Μαρ.  Σχοινάς κεντρικός ομιλητής  / Aλλαγή ημερομηνίας, Nέα ημερομηνία: 10/12/2020

    27ο Συνέδριο των Ελλήνων εκπαιδευτικών Ευρώπης. Υπό την αιγίδα της Ε.Ε : Ο Αντιπ/δος της Ε.Ε. κ. Μαρ. Σχοινάς κεντρικός ομιλητής / Aλλαγή ημερομηνίας, Nέα ημερομηνία: 10/12/2020

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Διατροφή

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής – Πως η οικονομική κρίση επηρέασε την διατροφή των Ελλήνων

pid250Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής η 16η Οκτωβρίου και σύμφωνα με έρευνα η διατροφή των Ελληνικών νοικοκυριών έχει επηρεαστεί σημαντικά από την οικονομική κρίση, καθώς το μείγμα αγορών σε σχέση με τα είδη διατροφής έχει διαφοροποιηθεί

σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, συνολικά καταγράφεται μία μείωση στην αξία των αγορών κατά 21%, ενώ η εκτίμηση για τη μείωση του όγκου-ποσότητας των αγορών είναι της τάξης του 15%. Αυτό αντικατοπτρίζεται άλλωστε από το γεγονός ότι 19 από τις 26 κατηγορίες τροφίμων παρουσιάζουν μείωση στην ποσότητα που αγοράστηκε το 2017 σε σχέση με το 2010, ενώ 20 από τις 26 κατηγορίες παρουσιάζουν μείωση στην αξία που αγοράστηκε το 2017 σε σχέση με το 2010.

Μειώνουν το κρέας αυξάνουν τα όσπρια

Χαρακτηριστικές είναι οι αλλαγές που καταγράφονται σε συγγενικές ομάδες τροφίμων. Συγκεκριμένα, βλέπουμε ότι φθηνότερες επιλογές για πρόσληψη πρωτεϊνών, όπως τα όσπρια παρουσιάζουν αύξηση κατά 10% από 15 σε 16,6 κιλά, και τα πουλερικά αύξηση κατά 9% από 36,4 σε 39,5 ενώ ακριβότερες επιλογές παρουσιάζουν μείωση, όπως π.χ. το μοσχάρι κατά 24% από 47,6 κιλά σε 35,9 και το αρνί-κατσίκι κατά 25% από 13,5 κιλά σε 10,2 κιλά.

Αντίστοιχα καταγράφεται μία σημαντική αύξηση στην πρόσληψη υδατανθράκων τόσο από ζυμαρικά όσο και από ρύζι κατά 14% και 8% αντίστοιχα. Στις θετικές κατευθύνσεις προς πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές καταγράφεται η μείωση στην πρόσληψη ζάχαρης κατά 44% και αναψυκτικών κατά 43%. Αντίθετα στις αρνητικές κατευθύνσεις καταγράφεται τόσο η μείωση σε φρούτα και λαχανικά κατά 23% και 20% αντίστοιχα, όσο και η μείωση στα γαλακτοκομικά, με μείωση 14% για το γάλα και 24% για το τυρί, αλλά και μείωση για το ελαιόλαδο κατά 18%.

Οι τιμές των προϊόντων καθοριστικός παράγοντας της διατροφής

Σημαντικό ρόλο φαίνεται ότι παίζουν και οι αλλαγές στην μέση τιμή την οποία πληρώνει ο καταναλωτή. 15 από τις 26 κατηγορίες παρουσιάζουν μείωση στη μέση τιμή ανά μονάδα μέτρησης την οποία πληρώνει ο καταναλωτής, κάτι το οποίο οφείλεται τόσο στις αλλαγές στις τιμές των προϊόντων όσο και στις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών, όπως στροφή προς φθηνότερα προϊόντα στην ίδια κατηγορία ή αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων που παρέχουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και η βιομηχανία τροφίμων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ο ΦΠΑ στα τρόφιμα αυξήθηκε για τα περισσότερα τρόφιμα από το 9% το 2010 στο 13% από το 2015 και για αρκετά τρόφιμα από το 9% το 2010 στο 24% από το 2016, ενώ άλλα προϊόντα όπως ο καφές και τα οινοπνευματώδη αύξησαν την τιμή τους λόγω ειδικών φόρων κατανάλωσης. Αυτός είναι και ο λόγος που προϊόντα όπως το κρασί και καφές παρουσιάζουν τόσο σημαντικές αυξήσεις στη μέση τιμή 26% και 22% αντίστοιχα. Σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία ανταπόκριση της αγοράς στις διατροφικές συνήθειες, καθώς σε κατηγορίες όπως π.χ. τα ζυμαρικά η οποία κατέγραψε αύξηση κατά 14% στην αγορασθείσα ποσότητα, η μέση τιμή αγοράς παρουσίασε μείωση κατά 13% από 1,86€/κιλό σε 1,62€/κιλό.

Οι αλλαγές στις μέσες τιμές των τροφίμων ξεκαθαρίζουν σε ένα βαθμό το τοπίο αν κάποια αλλαγή οφείλεται σε διατροφική τάση ή αγοραστική τάση λόγω π.χ. μειωμένου εισοδήματος. Έτσι καταγράφεται ότι η μείωση στις αγορές φρούτων και λαχανικών είναι περισσότερο διατροφική τάση, καθώς η μέση τιμή παρουσιάζει μείωση κατά 5% και 8% αντίστοιχα. Πρακτικά δηλαδή οι καταναλωτές μείωσαν τις αγορές αυτών των προϊόντων από επιλογή και όχι λόγω τιμής, είτε λόγω αλλαγών στη διατροφή, είτε λόγω περικοπής σπατάλης πιθανώς.

Χάνει έδαφος η μεσογειακή διατροφή

Σε κάθε περίπτωση ο συνδυασμός των παραπάνω στοιχείων μαζί με τις έρευνες καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφουν μια συνολική τάση αλλαγής της διατροφής των καταναλωτών. Η συγκεκριμένη τάση είναι εντονότερη στις μικρότερες ηλικίες. Το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγουν αποκλειστικά την μεσογειακή κουζίνα μειώνεται όλο και περισσότερο καθώς μικραίνει η ηλικία και ειδικά στις ηλικίες κάτω των 35 ετών το ποσοστό που επιλέγει την ελληνική διατροφή πέφτει κάτω από το 50% με τους νέους να επιλέγουν την ποικιλία από διαφορετικές κουζίνες. Πρόκειται για μία παγκόσμια τάση, η οποία σχετίζεται και με την ανάπτυξη του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων, εργαλεία που διευκολύνουν τη διάχυση πληροφοριών από διαφορετικά μέρη του κόσμου.

Αυτό καταγράφεται και στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι νέοι καταναλωτές σε διάφορες πηγές επίδρασης-πληροφόρησης για τη διατροφή τους. Περίπου 1 στους δύο εμπιστεύεται τους γονείς-οικογένεια ως πηγή πληροφόρηση, ακολουθεί η τηλεόραση με ποσοστό 24%. Τα social media με 16% και σε άλλες πηγές του διαδικτύου με 11% καταγράφουν τη σημασία των ψηφιακών μέσων.

Οι τάσεις της διατροφής

Μία άλλη πτυχή της πολυκαναλικής λήψης πληροφοριών σε σχέση με τη διατροφή είναι η κατανόηση του στόχου και των αιτιών των επιλογών της διατροφής. Ο βασικός λόγος επιλογής τροφών είναι οι ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία. Το 56% του κοινού επιλέγει τροφές με ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία του και το 57% ψάχνει ενεργά για πληροφορίες σε σχέση με τις τροφές. Το 63% δηλώνει ότι γενικά προσέχει τη διατροφή του, αλλά αντίθετα το 50% καταγράφει αρνητικές συνήθειες όπως το «τσιμπολόγημα» μεταξύ των γευμάτων. Τέλος το 69% επιλέγει εποχικά φρούτα και λαχανικά, αναδεικνύοντας ένα από τα πλεονεκτήματα που έχει η ελληνική αγορά τροφίμων. Οι τάσεις αυτές έρχονται βέβαια σε αντίθεση με την επίδραση που άσκησε και ασκεί η οικονομική κρίση, καθώς από τη μία πλευρά ο καταναλωτής προσπαθεί να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη πιο υγιεινή διατροφή, αλλά από την άλλη πλευρά προσπαθεί να εξισορροπήσει τις επιλογές του με το διαθέσιμο εισόδημα που έχει.

πηγη athina984.gr - Χριστιάννα Κούσιου

ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΜΟΝΟ .........

Ειδικό Βραβείο «Οδυσσέας» από την Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλόριζου

5th ka x200

Το άγχος ο μεγαλύτερος εχθρός για τους υποψηφίους των πανελλαδικών

panelladikes700x200

-Η "λευκή λίστα": Είκοσι χώρες παίρνουν τουριστικό "διαβατήριο" για την Ελλάδα

ona logo''Solo Eudokia'' Greek and South African Hellenes unite in Covid - 19 - enxordo 2020

Watch the largest plane in the world land in Athens!

 Study Classical Greece in Athens

classical st pe

Συγκλονιστικές ιστορίες των πρώτων Ελλήνων της Αμερικής

elis isl760x1

 

Η ελληνική γλώσσα, «ένα φως όλο ψυχή», αρχίζει το διαδικτυακό της ταξίδι σε όλα τα παιδιά της ομογένειας....

staellinika 635x220

και..."StaEllinika" σε σχολεία των ΗΠΑ

staellinika usa

VIDEO: EVROS CRISIS 2020 THE TRUTH BEHIND 'FAKE NEWS' (By Ellopia Films USA)

evros migrants at Greek border 800x

27ο Συνέδριο των Ελλήνων εκπαιδευτικών Ευρώπης. Υπό την αιγίδα της Ε.Ε :  Ο Αντιπρόεδρος της  Ε.Ε.  κ. Μαργαρίτης  Σχοινάς κεντρικός ομιλητής

25 see l

-Τα παιδιά στο εξωτερικό, οι ηλικιωμένοι γονείς μόνοι

-The Greek secret: Philotimo

the gsp and t
 

 

 

 

 

Στον κόσμο Ενδιαφέρουν και...διαφέρουν ΙΙ

ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ

  • 1
  • 2

OΜΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ *LINKS

NΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ   http://neoskosmos.com

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ   http://diaspora-grecque.com

THE PANHELLENIC POST    http://www.panhellenicpost.com

HELLENIC NEWS OF AMERICA    https://hellenicnews.com/

OMOGENEIA MAGAZINE  www.omogeneia.gr , www.omogeneia.info

ΠΑΤΡΙΔΕΣ   http://patrides.com/

NEWSVILLE   http://www.newsville.be/

SOFIA TIMES MAGAZINE: www.sofiatimes.com

GreekTV. com

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΝΩΜΗ   www.elliniki-gnomi.eu/

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σας καλωσορίζουμε στο ανανεωμένο site μας. Η υπηρεσία του ΝΕWSLETTER πρόκειται να λειτουργήσει σύντομα για να δεχθεί την εγγραφή σας.

dimosiografos kon 60xΤα ενυπόγραφα άρθρα δεν απηχούν κατ’ ανάγκη και τις απόψεις του OMOGENEIA MAGAZINE

Μείνετε συντονισμένοι εδώ  *** www.omogeneia.gr / www.omogeneia.info

ommepress@yahoo.fr